Jakie narzędzia do warsztatu samochodowego warto wybrać? Sporo zależy od rodzaju prac, które będą w nim przeprowadzane oraz od ich charakteru (amatorski, półamatorski, profesjonalny). Na jaki sprzęt warto w tym przypadku zwrócić szczególną uwagę?
Podstawowe narzędzia do warsztatu – klucze różnego rodzaju
Klucze płaskie to podstawa w każdym warsztacie samochodowym. Warto zwrócić dużą uwagę na jakość ich wykonania. Narzędzia renomowanych marek znaleźć można w ofercie sklepu internetowego rg-narzedzia.com.pl. Dobrej jakości klucze są wykonywane głównie ze stopu stali chromowo-wanadowej.
Warto pamiętać także o kluczach nasadowych. Przy okazji zakupić trzeba grzechotkę, która ułatwi korzystanie z nasadek. Zdecydowana większość kluczy nasadowych również jest wykonana ze stali CrV. Również i tutaj nie warto zbytnio oszczędzać.
Narzędzia ręczne do warsztatu – młotki i kombinerki
Trudno jest sobie wyobrazić jakikolwiek warsztat, także samochodowy, bez młotka. To narzędzi musi się znaleźć tak naprawdę w każdym gospodarstwie domowym. Wyróżnia się w tym przypadku np. młotki murarskie, stolarskie, gumowe, ciesielskie czy ślusarskie. Podstawę powinien stanowić jeden solidny młotek, który przyda się przy odkręcaniu zapieczonych śrub. Warto też mieć pod ręką młotek gumowy.
Kolejnym narzędziem, które przyda się w warsztacie samochodowym, są kombinerki. Są stosowane wszędzie tam, gdzie potrzebny jest mocny chwyt. Pozwalają na przytrzymywanie elementów w trudniej dostępnych miejscach. Dobrej jakości kombinerki zakupić można za maksymalnie kilkadziesiąt złotych.
Kompresor do zastosowań profesjonalnych
Wymieniając narzędzia do warsztatu samochodowego, nie można zapomnieć o kompresorze. To dzięki niemu można zasilić sporo różnych urządzeń – wiertarki, szlifierki, pistolety do malowania, klucze udarowe itd. Warto postawić na model o odpowiednio wysokiej wydajności.
Sprężarki podzielić można z uwagi na napięcie znamionowe i rodzaj. Do wyboru są przede wszystkim kompresory zasilane napięciem sieciowym i zasilane z gniazdek trójfazowych. Te drugie są lepszym rozwiązaniem. Mają wyższą sprawność i są mniej zawodne. Do ich podłączenia potrzebne jest jednak gniazdo 400 V.
Pod względem budowy wyróżnia się kompresory bezolejowe i olejowe. Pierwsze są przeznaczone raczej do prac amatorskich. W profesjonalnym warsztacie samochodowym sprawdzi się raczej kompresor olejowy, który jest sprzętem bardziej żywotnym. Trzeba w nim jednak regularnie wymieniać olej.